Ving med varemerkesatsning
19. desember bytter Norges største reisearrangør, Ving, utseende. Sammen med sine nordiske søsterselskaper, Ving i Sverige, Spies i Danmark og Tjæreborg i Finland, gjennomfører konsernet den største varemerkeforandringen i selskapets historie. Det nye felles symbolet er et hjerte, skriver Ving i en pressemelding.
Også konsepthotellene Sunwing Family Resort og Sunprime Hotels vil bli forandret.
– Dette er trolig den største merkevareendringen i Norge i år, kanskje i hele Norden. Vi gjør denne endringen for å forenkle, og bli mer synlige for våre kunder i hele reisehjulet, sier Tonje Fossum, Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving.
– Forandringen innebærer dessuten at vi tydeliggjør hva som skiller oss fra konkurrentene, som våre unike konsepthoteller Sunwing Family Resort og Sunprime Hotels. De får også hjertet som felles symbol.
De beste ukene i året
Med hjertet som felles identitet innen Thomas Cook i Norden, får Ving et enda tettere samarbeid med sine nordiske søsterselskaper. Til sammen flyr selskapene 1,5 millioner gjester årlig, til reisemål over hele verden.
– For våre kunder er ferier en stor investering, og vårt mål er at vi skal gi våre gjester de beste ukene i året, når de reiser med oss. Vår suksessfaktor har alltid vært at vi skal ha hjertet med oss i alt vi gjør, sier Fossum.
– Det nye symbolet går under navnet The Sunny Heart. Vi syns det kommuniserer godt hva vi står for: Omtanke, kvalitet, trygghet og nytenking, fortsetter hun.
Felles identitet
For kunder som har reist med Thomas Cook i Norden, har det ikke vært så tydelig at de ulike varemerkene har tilhørt samme familie. Fra 19. desember vil derfor selskapene fremstå med en ny, felles identitet. Dette er et viktig steg, og kommer som en naturlig konsekvens av de siste årenes endringer.
– Hjertet er en garanti for at vi gjør vårt ytterste for at våre kunder skal få en bra ferie. De kommer til å merke at vi tar hånd om dem i alle ledd, fra de bestiller reisen på nettet, til de flyr med vårt flyselskap, treffer personalet på reisemålet og bor på våre hoteller, sier Fossum.
Beste resultat noensinne
Nylig gikk Ving og Thomas Cook Northern Europe ut med sitt nest beste årsregnskap noensinne, på over én milliard kroner. Fremgangen skyldes at Ving og Thomas Cook Northern Europe i mange år har satset på reisemål mange vil reise til, og produkter som ingen andre har, slik som konsepthotellene Sunwing Family Resort og Sunprime Hotels.
I Thomas Cook Northern Europe inngår reisearrangørene i Norge, Sverige, Danmark og Finland, flyselskapet Thomas Cook Airlines Scandinavia, og hotellkjedene Sunwing Family Resort og Sunprime Hotels.